top of page
Ara
  • Yazarın fotoÄŸrafıAleyna Can

Bir Sadakat Efsanesi ; Hachiko



Günümüzde dövülen,yerlerde sürüklenen ve iğrenç davranışlarda bulunulan köpeklerin sadakatine örnek bir kitap ve örnek köpek Hachi.

Bundan 100 yıl kadar önce, bir köpekle,bir profesör arasında, sonraları tüm dünyayı derinden etkileyecek bir dostluk başladı. Fakat bu dostlar, profesörün ölümüyle kısa süre sonra ayrılmak zorunda kaldı. Peki bir köpeğe ölümün ne olduğunu anlatabilir misiniz? Elbette hayır. İşte Hachi veya diğer adı Hachiko da bu yüzden, en yakın dostunu yaklaşık 1o yıl boyunca bekledi. Hem de her gün, aynı saatte ve aynı yerde.

Sadakati en doğru şekilde gösteren Hachi ismini Profesörün şanslı rakamı 8 anlamına gelmektedir. Yani Japonca olarak "Hachi" kelimesi 8 rakamı anlamına denk gelir ve Hachi profesörün en uslu köpeği olduğundan ona Hachi ismini verir. Ayrıca Hachi profesörün 8. köpeğidir. Profesör 6 aylık yavru olan Hachi'ye şimdiden oturmasını,eğilmesini ve takip etmesini öğretir. Öğretemediği tek şey havlamaktır. Ancak kitapta profesörün trene bindiği zaman havlaması kötü haberin bildirimidir.

Unutmadan söylüyorum; Bu kitabı okurken yanınıza peçete almalısınız. Çünkü ben bile okurken ağlamıştım. Hem de profesörün ölümü ve Hachi'nin ölümünün olduğu bölüm gerçekten sulu göz olmanız gereken bir bölümdür.

Yazının başından beri size hep köpekten Hachi diye bahsetmiş olsam da kitabın kapak resminde ve kitabın bazı bölümlerinde Hachiko diye geçer. Bunun nedenini size söylemeyeceğim. Bulanlar veya fikri olanlar yorumlara yazabilir veya blog sayfamda yaptığınız gibi mail adresime gönderebilirsiniz. Bu arada önceki yazımda söylediğim gibi Gardiyan kitabına başlamıştım. Şimdi o kitap da bitmek üzeredir ve Benim Çılgın Ailem kitabını okumak için bekliyorum. Bu kitaplar ile düşüncesi olanlar da yorumlara veya mail adresime, ikisi yerine blog siteme gönderebilirsiniz. İyi okumalar.

Sosyal Medyadan Ben :) (Facebook, Ä°nstagram, Twitter, Youtube, Pinterest, Google Plus yani Google+)

Bu kitabı almayıp pdf halini okumak isteyenler için Google arama motoru aracılığı üzerine araştırma yaptım ancak düzgün bir pdf halini bulamadım. Bu yazıyı sizler ile paylaştıktan sonra tekrar Google arama motoru üzerinden araştırma yapacağım ve bulabilirsem bu yazının "Sosyal Medyadan Ben :)" bölümünün üst kısmına koyacağım.

Bu yazıyı okuyanlar için teşekkür ederim. Vaktim olduğu sürece sizinle hep iletişim halinde olacağım ve sormak istediğiniz kitap veya öneri alışverişinde bulunmak isterseniz, bu yazının aşağısında bulunan mail adresime veya bu yazının yorum kısmına yazdığınız mail adresinize kitap konulu iletişime geçebilirsiniz. Bazı zamanlar fazla blog yazamayabilirim. Bilmeyenlere söylemek isterim sınavlarım yaklaşmak üzere ve benim ders çalışmak gerekli. Aynı zamanda kitap yazmalı ve okumalıyım. Bilmeyenlere söylüyorum ben şiir, kitap,makale ve masallar yazıyorum. Şu an 5 tane kitabım var ve şiir defteri tutuyorum, ayrıca makale yazıyorum ve biraz saçma olan 3 tane masalım var. Eğer son kitabımı bitirebilirsem bu blogta sizler ile paylaşacağım. Neyse artık bir daha ki yazıya görüşürüz. Bu arada söylemeyi unuttuğum bir şey daha var; beni diğer blog sayfamda da takip etmeyi unutmayın!!!

DÄ°ÄžER BLOG SAYFAM : https://aleynacan05.blogspot.com.tr/

MAÄ°LÄ°M : aleynacan05@hotmail.com

Görüşürüz ve Tekrar Teşekkür Ederiz!!!

22 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Merhaba, ben Aleyna Can. Çılgın bir Taylor Swift,Ariana Grande ve Justin Bieber hayranıyım. Büyünce yazılımcı ve biliÅŸim avukatı olmak istiyorum. Åžu an 7.sınıfa gidiyorum.En sevdiÄŸim yazarlar Lauren James ve Paula Hawkins'dir. Evet benim hakkımda bilmeniz gerekenler bu kadar. GörüÅŸmek üzere :)

Hakkımda
Benim
  • Facebook - Black Circle
  • Twitter - Black Circle
  • Google+ - Black Circle
  • YouTube - Black Circle
  • Pinterest - Black Circle
  • Instagram - Black Circle
bottom of page